Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Hund

Av Anna Moll - 27 januari 2010 23:47


Jag vill ha en hund, någon gång i mitt liv.

Jag vill ha en Border Collie och en Jack Russell. Alltså två hundar. Gärna samtidigt.

Detta gör att jag behöver bo någorlunda på landet. Då skulle jag få tillfälla att lära mig slunga honung, ha en handelsträdgård och köpa en båt som jag alltid velat ha.

Därtill vill jag ha två barn minst. Fyra går också bra. Eller för all del tre.

Jag skulle vilja gifta mig med någon som fick glasögon på äldre dar, som satt i en ljusröd manchesterfåtölj böjd över ett uppslagsverk en sen kväll. Jag skulle komma in med ett glas rödvin till honom och whiskey till mig. Han skulle höja på ena ögonbrynet och skratta till av förtjusning.

Hundarna skulle följa oss vart vi gick och jag skulle börjat jaga älg och hjort med den lilla. Efter deras död köper vi tre katter, en röd randig, en grå och en vit. Jag har lärt mig spela saxofon, trummor och cello. Ett av våra barn blir lärare. Vi får till att börja med fem barnbarn.

Om vintrarna åker vi skidor. Om somrarna reser vi ibland tillsammans, ibland själva.

Jag har en älskarinna ett par år, men det är ingenting vi pratar om.

Under min första graviditet hade jag cravings efter mjölk, ett tag arbetade jag som kemist. Jag skriver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Moll - 5 augusti 2010 21:33

Vi river scenen nu och jag ligger och drömmer om att pjäsen ska sättas upp och läggas ner, att Håkan springer med tre olika kavajer som han provar och en av dem har det kommit gul färg på så han lägger den åt sidan, sedan står vi allihop i ett avsläg...

Av Anna Moll - 7 juli 2010 22:16

  Alex Schulman slutade blogga ikvall, det ar lite trist, men vantat, the show must go on! Sas. Jag sitter har och funderar pa om jag ska ta ut hunden till havet en svang, men ju mer jag funderar dessto langre ner sjunker solen. Tangentbordet ar li...

Av Anna Moll - 26 juni 2010 02:41

Måste bara tillägga att en cigarr borde vara helt okej. Alltså kan jag med gott samvete gå och handla cigarr imorgon. Härligt! ...

Av Anna Moll - 26 juni 2010 02:31

  Varför gör jag det inte bara? Sätter mig ner och skriver. Nej, jag måste få tid till det. Säger jag till mig själv. Okej, när? Ja, typ tidigare idag till exempel, hade varit perfekt, eller igår, men absolut imorgon, imorgon har jag hela förmidd...

Av Anna Moll - 11 juni 2010 09:51

Jag kan inte beskriva den underbara känslan jag känner. Jag slapp bedövning och borrning hos tandis, det var riktigt trevligt. Hallelulja. Vädret är mulet. Jag börjar sent. Funderar på att ta en sväng med hunden, samt skriva ett par sidor.   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards