Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Oh air give me

Av Anna Moll - 2 december 2009 19:02


Vem har svar?


Han som säger att han har svaret? Han sa det nämligen idag. Eller, han sa det inte rakt ut att hans svar var det enda rätta svaret. Men ändå lät det som att det var precis vad han sa. Han sa att han har ett svar, eller svar i plural och så fnös han och log i mjugg. Och man undrar ju? Alla andra då? Vad har de för svar egentligen?

Och så krossas illusionen. För har han verkligen rätt, vad finns det då mer att finna?

Och jag menar. Har han inte rätt..då är han ju inte sådär som han vill vara, och som man kanske hoppas på att han är, hur ska jag säga - bäst.

Jag bytte plats idag. I klassrummet. På skoj sa jag att jag behövde något nytt. Och så satt jag där med luft under vingarna. Såg. Perspektiv. Såg hela skiten.


Sköt ut från dig igår.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Moll - 5 augusti 2010 21:33

Vi river scenen nu och jag ligger och drömmer om att pjäsen ska sättas upp och läggas ner, att Håkan springer med tre olika kavajer som han provar och en av dem har det kommit gul färg på så han lägger den åt sidan, sedan står vi allihop i ett avsläg...

Av Anna Moll - 7 juli 2010 22:16

  Alex Schulman slutade blogga ikvall, det ar lite trist, men vantat, the show must go on! Sas. Jag sitter har och funderar pa om jag ska ta ut hunden till havet en svang, men ju mer jag funderar dessto langre ner sjunker solen. Tangentbordet ar li...

Av Anna Moll - 26 juni 2010 02:41

Måste bara tillägga att en cigarr borde vara helt okej. Alltså kan jag med gott samvete gå och handla cigarr imorgon. Härligt! ...

Av Anna Moll - 26 juni 2010 02:31

  Varför gör jag det inte bara? Sätter mig ner och skriver. Nej, jag måste få tid till det. Säger jag till mig själv. Okej, när? Ja, typ tidigare idag till exempel, hade varit perfekt, eller igår, men absolut imorgon, imorgon har jag hela förmidd...

Av Anna Moll - 11 juni 2010 09:51

Jag kan inte beskriva den underbara känslan jag känner. Jag slapp bedövning och borrning hos tandis, det var riktigt trevligt. Hallelulja. Vädret är mulet. Jag börjar sent. Funderar på att ta en sväng med hunden, samt skriva ett par sidor.   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards