Alla inlägg under december 2009

Av Anna Moll - 14 december 2009 23:32


Längesedan jag skrev nu. Har inte varit läge. Har jag gjort slut med bloggen?

Kan man ju fråga sig.


Det är en grej jag tänkt på. När man pausar/tar 'ett break'/timeout/låter saker rinna ut i sanden. Och hur ok det är?

I vissa situationer är det helt ok, och skönt.

Med vänner är det ok att inte höras. Med träning är det farligt att hålla uppe. Och ingen skulle direkt engagera sig eller ringa i varningsklockor för att jag tagit 'ett break' från att följa 'Livet i Fagervik'. Överhuvudtaget verkar det absurt att ta ett break från en serie!


Och jag har tänkt på det att när man är ihop, så kan det där kännas tabu. Att inte ringa, inte höra av sig. Som om 'det är nåt' om man inte gör det, det börjar direkt betyda saker. Det blir spöken, av det hela.

Men egentligen måste det ju få vara så. Det måste gå att vara oanträffbar och att kanske dra iväg i tre veckor om man tvivlar och tvekar. Istället för att gå kvar och försöka hårdare och tillslut går allt bara på tomgång.


Men jag undrar, skulle jag palla för det?

Att någon jag var tillsammans med och älskade drog iväg i tre veckor och var oanträffbar och sen plötsligt kom tillbaka och då? Är allt som vanligt då?


Jag skulle förmodligen bli fruktansvärt arg och förbannat ledsen.

och när människan kom tillbaka skulle jag hata.


Men nånstans kanske det skulle varit värt det. Antingen för att det tog slut. Eller för att det höll.


Den möjligheten iallafall, ska nog vara där.


Av Anna Moll - 2 december 2009 19:02


Vem har svar?


Han som säger att han har svaret? Han sa det nämligen idag. Eller, han sa det inte rakt ut att hans svar var det enda rätta svaret. Men ändå lät det som att det var precis vad han sa. Han sa att han har ett svar, eller svar i plural och så fnös han och log i mjugg. Och man undrar ju? Alla andra då? Vad har de för svar egentligen?

Och så krossas illusionen. För har han verkligen rätt, vad finns det då mer att finna?

Och jag menar. Har han inte rätt..då är han ju inte sådär som han vill vara, och som man kanske hoppas på att han är, hur ska jag säga - bäst.

Jag bytte plats idag. I klassrummet. På skoj sa jag att jag behövde något nytt. Och så satt jag där med luft under vingarna. Såg. Perspektiv. Såg hela skiten.


Sköt ut från dig igår.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards