Alla inlägg den 15 november 2009

Av Anna Moll - 15 november 2009 20:11


Hade föräldrarbesök idag. Det var trevligt men tråkigt när de åkte. Det är något sorgligt över det hela. Att de åker till mig och hälsar på mig i en annan stad och att jag bjuder dom på middag och sen åker de hem. Fel.

Men. Så är det att växa upp.

Skulle hunnit iväg till några kompisar och bakat bröd idag, det hade varit bra för här finns enkom en fralla, men jag hann inte och jag tänker inte hänge mig åt stress.


Jo, en annan grej jag tänkte på. Ibland känner jag mig fruktansvärt, liten på jorden. Jag vet inte om ni upplevt det, men, jag skulle tro det. Ibland, när det slår mig att, jag är en enda människa, i ett litet land, på en jättestor planet, i en enorm enorm rymd. Här sitter jag på mitt vardagsrumskontor och har en admin på ett socialt forum, har en bild där och vänner och en wall och det finns tom dom som har en virtuell farm de håller på och när dagarna i ända, och jag undrar bara; vad är poängen?

Sen kanske man går in på aftonbladet.se och ser att Erton gjort fyra mål för Sveriges U21-landslag och då blir man lite glad och det känns som att, där på den planen, fanns det kanske mening just då. Det fanns något slags spel de deltog i som för stunden blev en hållpunkt, de kunde ha roligt kring, strida för och ingå i. Det är inte fy skam.



Intet, slog över mig, och för att återgå till vad Heidegger säger, och i viss mån Sartre och även Kirkegaard; intet är en förutsättning för varat.


Och nu? Få tid att spela in musik och gå in mina skor.



På återséende/

Anna

Av Anna Moll - 15 november 2009 11:26


Nu ska det bli en rejäl städning här, det är en jakt mot klockan, sitter och pillar på Spotify för att ha en bra lista till det. Det är ju viktigt. Att ha en bra LISTA. Såg lite av Skavlan igår när Roseanne Cash var där, hon hade fått en fin lista av sin far. Själv har jag börjat läsa Mig äger ingen och funderar lite på vad utbildning är, och kunskap. Roseanne hon tyckte att den där listan var hennes utbildning. Det var den kanske.

Kom på mig själv med att zappa mellan filosofiska rummet på P1 och Paradise Hotel på tv6-play igår.

Ni kan ju tänka er vilken bred utbildning jag får.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards